|
8D report jako nástroj pro zvyšování kvality výroby
Machová, Lenka ; Řezníčková, Hana (oponent) ; Hammer, Miloš (vedoucí práce)
Bakalářka práce pojednává o kvalitě jako o nástroji pro zefektivnění výroby. Dále rozebírá jednotlivé metody vhodné ke zvyšování kvality a tyto podrobně popisuje. Z těchto metod je vybraná metoda 8D , která je následně detailně rozebrána jako účinný nástroj pro zvýšení kvality. Je proveden detailní rozbor jednotlivých kroků uvedené metody. Bakalářská práce se zaměřuje na rozbor konkrétního příkladu z firemní praxe a popisuje řešení z hlediska využití 8D reportu se zaměřením na reklamace.
|
|
Studie navýšení produktivity k rozvoji podnikání
Volný, Michal ; Románek, David (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší problematiku zvyšování efektivity procesů ve firmě IMF soft s.r.o., která se zabývá vývojem a výrobou mikroprocesorových systémů. Po analýze současného stavu procesů identifikuji problémy a navrhnu možná zlepšení. Dále se budu zabývat jejich uvedením do praxe a udržením v dlouhodobějším horizontu. Výsledkem této práce by mělo být zvýšení produktivity a pracovní efektivity v podniku.
|
| |
|
Zvyšování kvality sociální služby domova pro seniory v Karviné
Mrlina, Rostislav ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Tomšů, Lena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou standardů kvality poskytovaných služeb, konkrétně zvyšováním kvality sociálních služeb Domova pro seniory v Karviné. Cílem práce bylo zjistit, jak se projevuje subjektivní vnímání pracovníků ohledně způsobu poskytování sociálních služeb na základě jejich poslání, zásad poskytování služeb, osobních cílů uživatelů služby a jejich chování a postojů. Teoretická část je zaměřena na definování kvality, a to v souvislosti s kvalitou poskytovaných služeb domova pro seniory, měření a zvyšování kvality sociálních služeb. Dále se zabývá přístupy zaměřené na člověka jako model, který může být vodítkem "dobré" služby v návaznosti na možné důkazy o zvýšení kvality poskytovaných pobytových služeb pro osoby vyššího věku. Ty vycházejí především ze standardů kvality poskytovaných služeb. Postoje a chování pracovníků jsou sledovány v rámci empirické části ve vybraných situacích, které jsou v organizaci považovány z hlediska přímé péče a ochrany práv uživatele za rizikové. Na základě výsledků z ohniskových skupin jsou vytvořena doporučení, která mohou být základem pro změny v pojetí kvality v dané pobytové sociální službě a nastavení programu jejího zvyšování. Klíčová slova: Sociální služby, domov pro seniory, kvalita, měření kvality, zvyšování kvality, kvalita života seniorů,...
|
|
Kvalita poskytované péče ve vybraných nemocnicích Zlínského kraje
Šobáňová, Denisa
Šobáňová, D. Kvalita poskytované péče ve vybraných nemocnicích Zlínského kraje. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Diplomová práce se zabývá kvalitou poskytované péče ve vybraných nemocnicích Zlínského Kraje. Cílem diplomové práce je popsat a následně vyhodnotit úroveň kvality poskytované péče pro vybrané nemocnice ve Zlínském kraji. Součástí práce je literární přehled, který se zaměřuje na pojmy z oblasti kvality zdravotní péče, nástrojů řízení kvality, spokojenosti pacientů a strategické analýzy společností. Výzkumná část práce hodnotí vnější a vnitřní okolí nemocnic, kvalitu poskytované péče z pohledu hospitalizovaných pacientů a z pohledu zdravotnického personálu. Práce obsahuje také vzájemnou komparaci analyzovaných nemocnic z hlediska poskytované péče očima hospitalizovaných pacientů. Navržená doporučení jsou založena na výsledcích strategické analýzy, dotazníkového šetření a řízených rozhovorů.
|
| |
|
8D report jako nástroj pro zvyšování kvality výroby
Machová, Lenka ; Řezníčková, Hana (oponent) ; Hammer, Miloš (vedoucí práce)
Bakalářka práce pojednává o kvalitě jako o nástroji pro zefektivnění výroby. Dále rozebírá jednotlivé metody vhodné ke zvyšování kvality a tyto podrobně popisuje. Z těchto metod je vybraná metoda 8D , která je následně detailně rozebrána jako účinný nástroj pro zvýšení kvality. Je proveden detailní rozbor jednotlivých kroků uvedené metody. Bakalářská práce se zaměřuje na rozbor konkrétního příkladu z firemní praxe a popisuje řešení z hlediska využití 8D reportu se zaměřením na reklamace.
|
|
Autoevaluace na středních školách
Čapková, Dana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Němcová, Jitka (oponent)
AUTOEVALUACE NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH Abstrakt Disertační práce je zaměřena na autoevaluaci - vlastní hodnocení škol - na středních školách v České republice s důrazem na vznik a rozvoj profesních společenství učitelů a budování škol jako učících se organizací. Prostřednictvím studia české a zahraniční literatury je popsán aktuální stav bádání v oblasti autoevaluace, samostatně provedené empirické šetření pak pomohlo zjistit reálný stav v jejím provádění na našich středních školách. Autoevaluace - vlastní hodnocení škol - je v práci chápána jako podmínka dalšího rozvoje školy, zvyšování kvality učitelského sboru a veškeré činnosti školy tak, aby tato byla schopna co nejlépe reflektovat potřeby trhu a sociálních partnerů. Smyslem je, aby si škola sama vyhodnotila svoji situaci, definovala si své vlastní problémy a nacházela cesty k jejich řešení - cíleně zkvalitňovala sama sebe zevnitř. Práce ukazuje řadu přístupů, přínosů i úskalí, které současný stav autoevaluace - vlastního hodnocení - přináší. V první části jsou vymezeny základní pojmy, popsány systémy řízení kvality využívané ve výchovně vzdělávacím procesu a legislativní rámec provádění autoevaluace na středních školách. Nosnou část pak tvoří souhrn aktuálních poznatků a popis nových iniciativ řešících koncepci "profesních společenství učitelů" a "učící se...
|
|
Zvyšování kvality sociální služby domova pro seniory v Karviné
Mrlina, Rostislav ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Tomšů, Lena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou standardů kvality poskytovaných služeb, konkrétně zvyšováním kvality sociálních služeb Domova pro seniory v Karviné. Cílem práce bylo zjistit, jak se projevuje subjektivní vnímání pracovníků ohledně způsobu poskytování sociálních služeb na základě jejich poslání, zásad poskytování služeb, osobních cílů uživatelů služby a jejich chování a postojů. Teoretická část je zaměřena na definování kvality, a to v souvislosti s kvalitou poskytovaných služeb domova pro seniory, měření a zvyšování kvality sociálních služeb. Dále se zabývá přístupy zaměřené na člověka jako model, který může být vodítkem "dobré" služby v návaznosti na možné důkazy o zvýšení kvality poskytovaných pobytových služeb pro osoby vyššího věku. Ty vycházejí především ze standardů kvality poskytovaných služeb. Postoje a chování pracovníků jsou sledovány v rámci empirické části ve vybraných situacích, které jsou v organizaci považovány z hlediska přímé péče a ochrany práv uživatele za rizikové. Na základě výsledků z ohniskových skupin jsou vytvořena doporučení, která mohou být základem pro změny v pojetí kvality v dané pobytové sociální službě a nastavení programu jejího zvyšování. Klíčová slova: Sociální služby, domov pro seniory, kvalita, měření kvality, zvyšování kvality, kvalita života seniorů,...
|
|
Studie navýšení produktivity k rozvoji podnikání
Volný, Michal ; Románek, David (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší problematiku zvyšování efektivity procesů ve firmě IMF soft s.r.o., která se zabývá vývojem a výrobou mikroprocesorových systémů. Po analýze současného stavu procesů identifikuji problémy a navrhnu možná zlepšení. Dále se budu zabývat jejich uvedením do praxe a udržením v dlouhodobějším horizontu. Výsledkem této práce by mělo být zvýšení produktivity a pracovní efektivity v podniku.
|